Adina Demian
Psihoterapeut
Alege sa iti traiesti viata
in armonie si echilibru interior !

Tulburarea Anxioasă Generalizată

Ce este Tulburarea Anxioasă Generalizată?

Acest tip de tulburare se caracterizează prin teama şi ingrijorarea excesivă a individului. Această teamă şi ingrijorare excesivă se manifestă aproape continuu şi durează de mai bine de şase luni. Conţinutul temerilor şi îngrijorărilor poate fi mai mult sau mai puţin precizat, de cele mai multe ori însă, teama neavând o orientare precisă.

Cum se manifestă Tulburarea Anxioasă Generalizată?

În cele mai multe cazuri, individul simte că nu-şi poate controla îngrijorarea şi trăieşte cel puţin trei dintre următoarele simptome: nelinişte, senzaţia că se află la capătul puterilor, oboseala accentuată, dificultăţi de concentrare a atenţiei, senzaţia de vid mental, tensiune musculară şi tulburări ale somului (greutatea de a dormi, treziri repetate în timpul nopţii, somn neodihnitor, senzaţia de oboseală la trezire).

Persoanele care suferă de tulburare anxioasă generalizată, au perioade relativ îndelungate care se caracterizează prin prezenţa unor temeri cu caracter cronic, care imbracă o tematică variată, începând de la sentimente difuze de îngrijorare pânaă la episoade în care predomină ruminatii anxioase, care dureaza de la aproximativ zece minute până la câteva ore. Această stare afecteaza viaţa şi activitatea persoanei, provocându-I un disconfort puternic. Îngrijorările pot fi declanşate spontan de către un gând intruziv sau pot fi iniţiate de subiect în mod deliberat. Specilaisştii afirmă insă că, de cele mai multe ori, apariţia îngrijorărilor are un caracter spontan.

De ce apare Tulburarea Anxioasă Generalizată?

Conform modelului cognitiv al acestei tulburări, Tulburarea Anxioasă Generalizată apare datorită unei incidente crescute a ingrijorarilor. Se menţionează două tipologii principale de gândire în cadrul acestei tulburări:

  1. prima tipologie se referă la convingerile negative pe care individul în cauză le are faţă de tendinţa de a se îngrijora: " Îngrijorările mele sunt incomode", "Aş putea să înnebunesc de atâtea griji!", "Se poate ca grijile să pună stăpânire pe mine!", "Ce mă fac dacă încep să mă îngrijorez şi nu mă mai pot opri?", etc.
  2. a doua tiplogie se referă la, folosirea de către individul în cauză a îngrijorărilor ca strategii de a face faţă diverselor situaţii pe care le trăieste: " Îngrijorările mă ajută să fac faţă situaţiilor periculoase."("Dacă mă gândesc la ceea ce s-ar putea întâmpla mai rău, probabil mă voi descurca mai bine în caz că s-ar putea întâmpla.") , "Dacă îmi fac griji voi fi întotdeauna pregătit să fac faţă unor dificultăţi!" , "Nu aş da rezulate bune la muncă dacă nu mi-aş face atâtea griji!", etc

Ce pot să fac?

În situaţia în care, ai descoperit câteva dintre simptomele prezentate mai sus ca aparţinându-ţi, NU TE MAI INGRIJORA! Pentru că, psihoterapia de orientare cognitiv- comportamentală te va ajuta sa scapi de aceast anxietate care te ţine incordata(ă) mai tot timpul! Apeleaza cu încredere la un psihoterapeut!

Îţi doresc succes, cât mai multă armonie şi echilibru interior!

Cu căldură,

Psihoterapeut Adina Demian

Pentru programări: tel: 0722453300 | email: psiholog@adinademian.ro

Copyright © 2013 Adina Demian