Adina Demian
Psihoterapeut
Alege sa iti traiesti viata
in armonie si echilibru interior !

Atacul de Panică - Simptome si Tratament

Pentru că, atacul de panică este frecvent întâlnit in ultimul timp aduc la cunoştinţa ta câteva informaţii necesare in ceea ce priveşte recunoasterea lui , în urma simptomelor.

Stresul si anxietatea reprezintă un teren propice pentru naşterea unui atac de panica, iar in prezent, este evident că stresul abundă în vieţile noastre.

Ce este Atacul de Panică?

Atacul de panică este descris ca fiind paroxismul fricii, adică o fircă mai mare decât atacul de panică, nu există.

Rareori atacul de panică este întâlnit izolat la o persoană, de regulă el este însoţit de stări de anxietate şi diversele ei forme: agorafobie, tulburarea obsesiv-compulsivă, fobii, timiditate adică anxietatea socială şi chiar stări depresive.

De obicei un atac de panică durează între câteva minute până în maxim 15-20 de minute.

Cum pot recunoaşte un atac de panică?

Simptomele unui atac de panica te ajută să-l recunoşti sunt:

  • frica foarte mare la gândul că mor, că înnebunesc, că îmi pierd controlul, că leşin, etc.
  • palpitaţii, bătăi puternice ale inimii sau accelerarea ritmului cardiac
  • senzaţie de ameţeală, confuzie , derealizare şi /sau depersonalizare, vertij sau leşin
  • presiune in cap, de obicei în ceafă
  • tulburări de vedere, înceţoşarea privirii
  • ţiuit în urechi,
  • transpir
  • tremor sau trepidaţie
  • înţepături musculare,
  • amorteli si furnicaturi,
  • senzatii de sufocare si / sau nod în gât,
  • senzaţia de cald sau frig.(frisoane sau valuri de căldură)
  • greaţă sau detresă abdominală

Dacă te confrunţi în unele perioade distincte de frică întensă sau de discomfort, cu patru sau mai multe dintre simptomele descrise mai sus, există o probabilitate foarte mare să te confrunţi cu atacul de panică.

Ce să fac dacă îmi dau seama că mă confrunt cu Atac de Panică?

În primul rând, e recomandat să nu aştepţi să te confrunţi cu aceste simptome chinuitoare de foarte multe ori şi să te prezinţi la specialist cât de curând posibil.

Dacă deja ai fost la medicul de familie şi ai făcut câteva investigaţii de bază şi aceste analize ies în termeni normali, îţi recomand să apelezi la şedinţele de psihoterapie cognitiv- comportamentală, deoarece cauza acestor stări nu e fiziologică ci psihogenă.

Cu ajutorul acestor şedinţe vei învăţa ce ai nevoie să şti ca să înţelegi ce se întâmplă în mintea şi corpul tău pentru a controla, a depăşi şi a te vindica de atacul de panică.

Medicatia psihiatrica te poate linisti, insa de cele mai multe ori simptomele reapar după ce tratamentul se încheie. Din acest motiv este foarte important psihoterapia., iar psihotearpie cognitiv- comportamentală este printre cele mai eficiente forme de psihoterapie in tratarea atacului de panica.

In principiu, de atacul de panica se scapa destul de usor si repede, insa mai multa munca necesita videcarea de anxietate.

Important este ca aceste probleme se pot vindeca cu ajutorul psihoterapiei cognitiv- comportamentale! Bucură-te de viaţă şi allege viaţa sănătoasă şi liniştită apelând la specialist!

Mult succes!

Cu căldură,

Psihoterapeut Adina Demian

Pentru programări: tel: 0722453300 | email: psiholog@adinademian.ro

Copyright © 2013 Adina Demian